Nagroda Publiczności

W głosowaniu udział wzięło 3001 osób, z których aż 1020 wybrało pewną instalację dźwiękową. Sprawdź, czyją.

Nagrodę Publiczności 21. Przeglądu Sztuki SURVIVAL za instalację dźwiękową „Nikt wcześniej nie przyglądał Ci się równie intensywnie jak ja” otrzymuje Paweł Kulczyński.

Przez pięć dni Przeglądu 3001 osób wrzuciło do urny kartę ze swoim wyborem. Na pracę Pawła Kulczyńskiego zagłosowano 1020 razy. Żadna praca w historii Przeglądu nie zdobyła jeszcze tak wielu głosów. Drugą w tym roku największą liczbę głosów zdobyła Gvantsa Jishkariani za trzykanałową instalację wideo „H3ll”, a trzecią Aleksandra Nowysz za instalację dźwiękową „»Trwaj chwilo, jesteś piękna!« Tragedia rozwoju a inne możliwe światy”.

Gratulujemy!

Tegoroczną Nagrodę Publiczności ufundował Prezydent Wrocławia.

O nagrodzonej pracy:

Katastrofa ekologiczna na Odrze w 2022 roku zwróciła uwagę na konieczność uznania za osobowość prawną rzek w dyskusji publicznej. Uważne spędzanie czasu nad rzeką powoduje, że staje się ona dla nas podmiotem, osobą. Stan medytacji nad pozornym „nic się nie dzieje”, wsłuchania się w pejzaż dźwiękowy nad i pod powierzchnią wody, wpatrywanie się w jej toń, jest częścią praktyki pogłębionego słuchania (deep listening). Dwunastokanałowa, samoewoluująca kompozycja elektroakustyczna, w której uwzględnione jest zmienne przewodnictwo elektryczne wody zgromadzonej w wiszących wibrujących słojach-głośnikach, w zależności od stopnia jej zasolenia (zanieczyszczenia) oraz ilości materii organicznej – kwitnących glonów. Woda pobrana jest z różnych lokalizacji w obrębie Wrocławia, z kanałów, zatoczek, akwenów zimowania barek, odnóg systemu rzecznego Odry w obrębie Wrocławia. Każde naczynie wyczuwalnie drży, a tym samym delikatnie wstrząsa zawartą w nim wodą, w której rosną glony. Struktura materiału zmienia się mikroskopijnie poprzez fale dźwiękowe, a jednocześnie wpływa na ich charakter. Każdy z dwunastu kanałów jest strojonym rezonansowo systemem sprzężenia zwrotnego, które ma wpływ na charakter kompozycji oraz na warunki generowania dźwięku w pozostałych pojemnikach.

Nagrania terenowe zebrane w okolicach Odry użyte do polifonicznej syntezy dźwięku powstały w ramach stypendium Prezydenta Wrocławia na rok 2023.

Przeliczanie głosów odbyło się pod nadzorem komisji pod przewodnictwem Karoliny Bieniek, Magdaleny Basak i Aleksandry Jach.

21. Przegląd Sztuki SURVIVAL
ERZAC
23-27.06.2023
Zajezdnia Popowice
ul. Legnicka 65A, 54-204 Wrocław

Organizatorka: Fundacja Art Transparent / www.arttransparent.org

 

ZESPÓŁ / TEAM

dyrektor Przeglądu: Michał Bieniek

kuratorki i kuratorzy: Michał Bieniek, Daniel Brożek, Anna Kołodziejczyk, Małgorzata Miśniakiewicz, Ewa Pluta

dyrektorka administracyjna: Karolina Bieniek

producent generalny: Paweł Rogowski

współpraca produkcyjna: Paweł Zaręba

komunikacja: Magdalena Basak

administracja: Ola Jach

koordynacja wolontariatu: Michalina Grabińska

identyfikacja wizualna: Łukasz Paluch, AnoMalia art studio

współpraca graficznan: Szymon Krawiec
mapa Przeglądu: Marcin Siehankiewicz

korekta: Justyna Szymczyk-Mielniczyn
tłumaczenie: Karol Waniek, Grzegorz Piątkowski, Paulina Kunicka, Anzhelika Yeltsova
dokumentacja wideo: Jacek Chamot
dokumentacja fotograficzna: Małgorzata Kujda, Jerzy Wypych

montaż: Michał Michalczak, Paweł Kreis, Mariusz Zadorożny, Damian Kula, Kamil Wereszczyński, Klaudia Kasperska, Kacper Scheffler, Paweł Przybylski, Szymon Martuś

Przegląd jest współfinansowany ze środków Gminy Wrocław / www.wroclaw.pl