SURVIVAL 16

pałac Wallenberg-Pachalych

ul. Szajnochy 10, Wrocław

Po raz 16. odbędzie się we Wrocławiu Przegląd Sztuki SURVIVAL – jeden z największych przeglądów sztuki w przestrzeni publicznej w Polsce.

16. edycja Przeglądu Sztuki SURVIVAL odbędzie się w dawnym pałacu rodziny Wallenberg-Pachalych. Zarówno ze względu na historię budynku, jego wieloletnie przeznaczenie (siedziba Commerzbanku), jak i na obecną wartość (w rozumieniu dobra kultury, ale i dobra finansowego) hasłem i tematem tegorocznej edycji Przeglądu jest: Kapitał.

W ramach Przeglądu w przestrzeni pałacu zostanie zaprezentowanych kilkadziesiąt prac artystycznych, realizowanych w różnych mediach (malarstwo, rzeźba, instalacje dźwiękowe, prace wideo itp.) przez artystów z Polski i z zagranicy. Wystawę główną, na którą składać się będą przede wszystkim prace wyłonione w otwartym konkursie na realizacje artystyczne, uzupełnią projekty specjalne.

Podczas otwarcia Przeglądu nastąpi premierowy odczyt zamówionego dla SURVIVALU utworu literackiego autorstwa Jacka Dehnela. W ramach wystawy zostanie także zaprezentowany projekt kuratorski pt. PL-DE Kapitał ‒ wybór prac niemieckich artystów przygotowany przez kuratorkę i krytyczkę sztuki,  Iwonę Dorotę Bigos. Ponadto w pałacu będzie można zobaczyć kultowe już dzieło Tadeusza Kantora z cyklu Multipart, wypożyczone z prywatnej kolekcji Sylwii i Piotra Krupów, a takze instalację Jarosława Kozłowskiego z kolekcji OP ENHEIM. W dialog z nimi wchodzić będą artyści – przedstawiciele najmłodszych pokoleń.
Ekspozycję uzupełni w tym roku sekcja studencka. Będzie to specjalny pokaz prac studentów Akademii Sztuki w Szczecinie pod kierownictwem Dariusza Fodczuka, Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu pod kierownictwem Tomasza Opani oraz studentów Muthesius University of Fine Arts and Design w Kilonii pod kierownictwem Piotra Nathana.
Z kolei zebrane na Scenie Dźwiękowej prace zaprezentują różnorodność praktyk słuchania w kontekście systemów kapitałowych, które w dobie permanentnej cyfrowej kontroli i monitoringu jeszcze bardziej niż dotychczas podkreślają swój polityczny ‒ hegemoniczny i przemocowy ‒ charakter.

Wystawie prac artystycznych towarzyszyć będą jak zwykle debaty i wykłady, oprowadzania kuratorskie, spacery oraz pokazy filmowe.

Regulamin przeglądu (PDF)

 

16. edycja Przeglądu Sztuki SURVIVAL odbędzie się w klasycystycznym pałacu rodziny Wallenberg-Pachalych. Pałac został zaprojektowany przez Carla Gottharda Langhansa (słynnego niemieckiego architekta, autora m.in. Bramy Brandenburskiej) w latach 1785-1787, a następnie przebudowywany i powiększany w latach 1810 i 1890. Pałac łączył funkcje użytkowe z mieszkalno-reprezentacyjnymi. Pierwsze piętro było luksusową rezydencją. Parter zajmowało przedsiębiorstwo bankowo-handlowe, kantor wymiany walut i biuro obsługi spedycji towarów. Do 1945 roku był siedzibą Commerzbanku.

Pałac Pachalych to jeden z najbardziej okazałych pałaców XVIII-wiecznego Wrocławia. Budynek nie ucierpiał podczas II wojny światowej, dlatego dzisiaj posiada jedyne zachowane we Wrocławiu klasycystyczne wnętrza: w salonie zachowały się stiuki, kominek z niszą ujętą z obu stron hermami oraz cztery narożne wnęki flankowane jońskimi kolumnami. Zachowało się także malowidło na plafonie z 1788 roku wykonane przez Philippa Antona Bartscha.

Po 1945 roku budynek zaadaptowano do celów bibliotecznych. Tu znajdowały się: oddział opracowywania zbiorów, gabinety dyrektorskie, administracja Biblioteki Uniwersyteckiej. W 2013 roku budynek został wyłączony z użytku i wystawiony na sprzedaż.

fot. Małgorzata Kujda

Agnieszka Grodzińska / Aleksandra Nowysz / Andrzej Klimczak-Dobrzaniecki / Anja Fußbach / Anna Kędziora / Anna Raczyńska / Anna Shimomura, Marcin Iwan / Daria Malicka / Dariusz Fodczuk / Dominika Oleś, Martyna Podwysocka / Dorota Nieznalska / Ewa Zwarycz / Filip Rybkowski / Georg Klein, Steffi Weismann / Grzegorz Demczuk / Hubert Pokrandt / Irmina Rusicka / Iwona Ogrodzka, Piotr Blajerski / Jacek Dehnel / Jarosław Kozłowski / Jędrzej Borowski / Jerzy Kosałka / Joanna Janiak, Piotr C. Kowalski / Kamil Kuskowski / Kamil Moskowczenko / Karina Marusińska / Karolina Włodek / Kazimierz Ździebło, Paweł Romańczuk / Kolektyw Dracena [Marek Zdonkiewicz , Małgorzata Goliszewska, Justyna Poplawska, Szymon Wojtyła] / Konsortium [Lars Breuer, Sebastian Freytag, Guido Münch] / Krzysztof Latarowski, Agnieszka Murawska / Laura Ociepa / Lena Achtelik / Łukasz Gierlak / Łukasz Huculak / Łukasz Stokłosa / Magda Grzybowska / Magdalena Lazar / Maks Cieślak / Małgorzata Myślińska / Mariusz Maślanka, Barbara Żłobińska / Michał Bohdankiewicz / Michał Kielan / Michał Marek / Michał Szota / Monika Aleksandrowicz / Monika Konieczna, Mariusz Sibila / Nadia Markiewicz, Grzegorz Demczuk / Natalia Komarow, Przemysław Wideł / Natalia Wiśniewska / Niklas Goldbach / Noemi Staniszewska / Norbert Delman / Oktawian Jurczykowski / Patryk Lichota / Paweł Baśnik / Paweł Czekański / Paweł Hawrylak / Paweł Modzelewski / Paweł Romańczuk, Kazimierz Ździebło / Paweł Kulczyński / Piotr Kmita / Piotr Piasta / Przemek Węgrzyn / Przemysław Paliwoda / Robert Maskos / Sylwia Słowik / Szymon Kula / Tadeusz Kantor / Tomasz Domański / Tomasz Fronczek / Tomasz Skórka / Wojciech Małek / Wykwitex [Karolina Balcer, Janusz Czyżewicz, Jagoda Dobecka, Miłosz Flis, Martyna Muth, Iwona Ogrodzka, Anita Welter]

 

SEKCJA STUDENCKA

Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, Pracownia Sztuki w Przestrzeni Publicznej, Katedra Mediacji Sztuki  – prace wykonane pod nadzorem dr hab. Tomasza Opani: Wojciech Skibicki / Wojciech Chrubasik / Jan Zawadzki / Jagna Nawrocka, Michał Żołnieruk

Akademia Sztuki w Szczecinie, Wydział Malarstwa i Nowych Mediów, Pracownia Działań Audiowizualnych i Performatywnych – prace wykonane pod nadzorem Dariusza Fodczuka: Horacy Muszyński / Hania Kaszewska / Maryna Sakowska / Ul Pazniak / Patrycja Migiel

Muthesius University of Fine Arts and Design w Kilonii – prace wykonane pod nadzorem Piotra Nathana: Florian Schott / Grigori Skrylev, David Salazar Bianchi / Eline Gaudé/ Florian Grebert / Christian Kaesler / Lisa Bootz / Patryk Wilk / Alvar Bohrmann / Tami Santarossa / Zeyang Xu / Jakob Braune / Ruslan Barsegian

 

PIĄTEK
19.00 – otwarcie 16. edycji Przeglądu Sztuki SURVIVAL
19. 00- … – Uścisk dłoni / Nadia Markiewicz, Grzegorz Demczuk / performans / teren całego Przeglądu
21.00 – Pałac. Instrukcja składania / odczyt utworu literackiego Jacka Dehnela / sala debat

SOBOTA
12.00
WYKŁAD
Wielki pieniądz we Wrocławiu. Historia fortun w dawnym Breslau /
prowadzenie: Beard of Breslau / sala debat

15.00
OPROWADZANIE KURATORSKIE
start: klub festiwalowy

18.00
DEBATA
Nowe łady ekonomii i odbioru. Wokół kapitałowych wątków premierowego numeru magazynu „Glissando” #33-34 poświęconego chińskim kulturom dźwiękowym i cielesnemu zwrotowi w muzyce / prowadzenie: Jan Topolski / uczestnicy: Dariusz Brzostek, Agata Janikowska, Patryk Lichota

NIEDZIELA
12.00
SPACER
Spacer po pałacu Królewskim połączony ze spacerem po pałacu Wallenberg-Pachalych / prowadzenie: Ewa Pluta (Muzeum Miejskie Wrocławia) / start: dziedziniec Pałacu Królewskiego, ulica Kazimierza Wielkiego 35

15.00
OPROWADZANIE KURATORSKIE
start: klub festiwalowy

17.00
DEBATA
Sztuka a kapitał / prowadzenie: Barbara Banaś (MNWr) / uczestnicy: Katarzyna Młyńczak-Sachs (Krupa Gallery), Jacek Łozowski, Sylwia Świsłocka-Karwot (Dolnośląskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych), Magdalena Mielnicka (mia Art Gallery), Jacek Sosnowski (galeria Propaganda, Warsaw Gallery Weekend) / sala debat

19.00
OPROWADZANIE KURATORSKIE W JĘZYKU ANGIELSKIM
start: klub festiwalowy

PONIEDZIAŁEK
12.00
OPROWADZANIE
BAW! Baby Art Walk ‒ oprowadzanie dla rodziców z małymi dziećmi / start: dziedziniec

15.00
SPACER
Rezydencje Wrocławia (dom Rybischa, kamienica Oppenheimów, pałac Wallenberg-Pachalych, pałac Królewski, pałac Ballestremów) / prowadzenie: Ewa Pluta (Muzeum Miejskie Wrocławia) / start: ulica Ofiar Oświęcimskich, przed kamienicą Rybischa

18.00
POKAZ FILMOWY: Nowe Horyzonty na SURVIVALU
Samokrytyka burżuazyjnego psa
reż. Julian Radlmaier
Niemcy 2017 / 99’/ napisy: polskie
sala debat

20.00
POKAZ FILMOWY: Nowe Horyzonty na SURVIVALU
Zjazd absolwentów [Återträffen / The Reunion]
reżyseria: Anna Odell /Szwecja / 2013 / 82′
sala debat

21.30
PREMIEROWY POKAZ FILMOWY: Nowe Horyzonty na SURVIVALU
Ach gdy tak błądzę
reżyseria: Piotr Bartos, Agata Bartos /
Polska / 2018/ 13′
sala debat

WTOREK
14.00
WYKŁAD PERFORMATYWNY
Przy stole z Hypatią / wystąpienie w ramach pracy Rekonstrukcja Biblioteki Aleksandryjskiej / prowadzenie: Zofia Gebhard / nr 25 na mapie

17.00
Zamknięcie głosowania na nagrodę publiczności

17:00
WYKŁAD
Multipart Tadeusza Kantora – dziś. Historia i legenda / prowadzenie: Lech Stangret / sala debat

18.30
OGŁOSZENIE WYNIKÓW NAGRODY PUBLICZNOŚCI DOM DEVELOPMENT
WROCŁAW / sala debat

19.00
DEBATA
O związkach sztuki i ekonomii w przestrzeni publicznej / prowadzenie: Ewa Pluta (Muzeum Miejskie Wrocławia) / uczestnicy: Jacek Sosnowski (Fundacja Dom Development City Art), Grażyna Adamczyk-Arns (Wrocławska Rewitalizacja), Christiane Thalgott, Karina Marusińska / sala debat

 

WYKŁADY

Wielki pieniądz we Wrocławiu. Historia fortun w dawnym Breslau / prowadzenie: Beard of Breslau / sobota / godz. 12.00 / sala debat

 

Multipart Tadeusza Kantora – dziś. Historia i legenda / prowadzenie: Lech Stangret / wtorek / godz. 17.00 / sala debat

–> W latach 1970‒1971 Tadeusz Kantor przeprowadził w galerii Foksal w Warszawie akcję artystyczną pt. Multipart. Artysta stwarzał formę obrazu, która miała być poddana interwencji nabywcy-kolekcjonera. Kolekcjoner mógł zrobić niemal wszystko z białym, zgniecionym parasolem, zespolonym z białym płótnem. Tak więc ów nabywca miał dokonać de facto zdewastowania formy obrazu nadanej przez Kantora. Wykład stawiać będzie pytania o aktualność akcji Kantora i realizację celów wyznaczonych przez artystę. Będzie też próbą odpowiedzi na pytanie: czy udało się Kantorowi stworzyć dzieło o walorach wymykających się komercyjności?.

DEBATY
„Nowe łady ekonomii i odbioru” ‒ wokół kapitałowych wątków premierowego numeru magazynu „Glissando” #33‒34 poświęconego chińskim kulturom dźwiękowym i cielesnemu zwrotowi w muzyce / prowadzenie: Jan Topolski / uczestnicy: Dariusz Brzostek, Agata Janikowska, Patryk Lichota / sobota / godz. 18.00 / sala debat

–> Wychodzimy z trzech punktów, które reprezentują nasi dyskutanci: Dariusz Brzostek,
redaktor prowadzący #34 (Chiny) wprowadzi temat wschodzących potęg ekonomicznych i kulturalnych, pokazując, jak zmienia to globalny porządek i jego reguły gry, w szczególności na rynku fonograficznym. Agata Janikowska, autorka #33 (Cielesność) zarysuje swoje multisensoryczne podejście do cielesnego odbioru muzyki, podczas debaty także na przykładzie utworów Tan Duna, jednego z czołowych chińsko-amerykańskich kompozytorów. Patryk Lichota, autor prezentowanej na SURVIVALU pracy Clinks of Monetization opowie o tym, jak globalna ekonomia może zostać udźwiękowiona w świątyni kapitalizmu w niemal niedostrzegalny sposób. East meets West, Money meets Music, kto i co nagrywa, kto i jak odbiera, takich pytań sto.

O związkach sztuki i ekonomii w przestrzeni publicznej / prowadzenie: Ewa Pluta (Muzeum Miejskie Wrocławia) / uczestnicy: Jacek Sosnowski (Fundacja Dom Development City Art), Grażyna Adamczyk Arns (Wrocławska Rewitalizacja), Christiane Thalgott, Karina Marusińska / wtorek / godz. 19.00 / sala debat

–> Niemal od początku istnienia miast obiekty, budynki i dekoracje posiadające wartość artystyczną były integralną częścią miejskiego krajobrazu. Jednak dopiero od stosunkowo krótkiego czasu zaczęto postrzegać sztukę jako jeden z elementów mogących mieć wpływ na rynkowy sukces projektowanej przestrzeni publicznej. Podczas debaty wspólnie z naszymi gośćmi zastanowimy się, czy rzeczywiście opłaca się ‒ pod względem ekonomicznym ‒ wyprowadzać sztukę z zamkniętych galerii w miejską przestrzeń i czy jej powszechna obecność oraz dostępność ma wpływ na komercyjny odbiór całego projektu, a także na życie mieszkańców lub osób odwiedzających te konkretne miejsca ze sztuką, ulokowane zarówno w dzielnicach mieszkalnych, jak i wśród biurowców oraz na miejskich placach i deptakach.

Sztuka a kapitał / prowadzenie: Barbara Banaś (MNWr) / uczestnicy: Piotr Krupa (Krupa Gallery), Jacek Łozowski, Sylwia Świsłocka-Karwot (Dolnośląskie Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych), Magdalena Mielnicka (mia Art Gallery), Jacek Sosnowski (galeria Propaganda, Warsaw Gallery Weekend) / niedziela / godz. 17.00 / sala debat

–> Kolekcjonerstwo, słowo pochodzące od łacińskiego wyrazu collectio, czyli zbiór, oznacza świadome gromadzenie przedmiotów o ustalonym zakresie merytorycznym lub materialnym. Kolekcjonować można niemal wszystko, jednak już od starożytności za najbardziej prestiżowe uchodzą kolekcje dzieł sztuki. Zbieranie prac artystów od zawsze traktowane było jako lokata kapitału materialnego, ale również, a może wręcz przede wszystkim, kulturowego. Od kilku lat specjaliści branży finansowej wskazują kupno dzieł sztuki jako jedną z pewniejszych obecnie lokat kapitału. Dotyczy to jednak głównie sztuki dawnej. A co ze sztuką współczesną? Czy ona również jest dobrą lokatą kapitału i czy w przyszłości prywatne kolekcje sztuki współczesnej – na wzór zbiorów dawnych mistrzów ‒ mogą przerodzić się w publiczne muzea lub galerie?

OPROWADZANIA I SPACERY

Oprowadzania kuratorskie
sobota / godz. 15.00
niedziela / godz. 15.00
niedziela / godz. 19.00 – oprowadzanie w języku angielskim
start: klub festiwalowy

–> Po wystawie prezentowanej w ramach 16. edycji SURVIVALU oprowadzą kuratorzy i artyści.

Spacer po pałacu Królewskim połączony ze spacerem po pałacu Wallenberg-Pachalych / prowadzenie: Ewa Pluta (Muzeum Miejskie Wrocławia) / niedziela / godz. 12.00 / start: dziedziniec Pałacu Królewskiego, ulica Kazimierza Wielkiego 35

–> Opowiemy o historii i stylu życia wrocławskiej arystokracji oraz przybliżymy odbiorcom SURVIVALU historię dwóch wrocławskich pałaców mieszkalnych: pałacu Królewskiego oraz pałacu Wallenberg-Pachalych.

Rezydencje Wrocławia / prowadzenie: Ewa Pluta (Muzeum Miejskie Wrocławia) / poniedziałek / godz. 15.00 / start: ulica Ofiar Oświęcimskich, przed kamienicą Rybischa

–> Wycieczka po Wrocławiu szlakiem najciekawszych przykładów architektury rezydencjonalnej dawnego Breslau: dom Rybischa, kamienica Oppenheimów, pałac Wallenberg-Pachalych, pałac Królewski, pałac Ballestremów.

POKAZY FILMOWE: NOWE HORYZONTY NA SURVIVALU

Samokrytyka burżuazyjnego psa / reż. Julian Radlmaier
Niemcy 2017 / 99’/ napisy: polskie
poniedziałek / godz. 18.00
sala debat

–> Spowiedź burżuazyjnego psa, bezrobotnego reżysera hipsterlewicy, o tym, jak rewolucyjny zapał, udręka fizycznej pracy i nieszczęśliwa miłość doprowadziły go do przemiany w czworonoga (obdarzonego filozoficznym zacięciem). Julian, ironiczne grany przez samego Radlmaiera, nieszczęśliwie zakochuje się w koleżance. By zdobyć względy dziewczyny, ucieka się do najbardziej wyświechtanej formy podrywu i proponuje jej rolę w filmie. Ku jego zdumieniu okazuje się, że serce jego wybranki nie tylko bije po lewej stronie, ale ta w imię rewolucyjnych ideałów jest skłonna pojechać z nim do gospodarstwa rolnego, do pracy finansowanej przez państwo. W zasadzie nie można by sobie wyobrazić lepszej scenerii dla komunistycznej baśni, którą w założeniu ma być film Juliana. Właściwie jednym problemem jest zderzenie z pracującymi na farmie proletariuszami. Groteskowa komedia Radlmaiera jest ironicznym głosem w dyskusji o sztuce politycznej i jej przydatności jako narzędzia zmiany społecznej. Wizualnie nawiązuje do teatralnych filmów Wernera Schroetera z ukłonem w stronę Rosselliniego i włoskiego neorealizmu.
Opracowanie: Ewa Szabłowska

Zjazd absolwentów [Återträffen / The Reunion] / reż. Anna Odell
Szwecja / 2013 / 82′ / napisy polskie
poniedziałek / godz. 20.00
sala debat

–> Wielopiętrowy film znanej z kontrowersyjnych akcji szwedzkiej artystki Anny Odell jest jednocześnie fabułą, dokumentem i performance’em. W 2009 roku Odell trafiła do szpitala psychiatrycznego po tym, jak usiłowała skoczyć z mostu. Jej próba samobójcza okazała się artystyczną inicjatywą, która podzieliła krytyków i społeczeństwo. Filmowy debiut Szwedki jest nie mniej odważny. Odell aranżuje sytuację, która choć kompletnie fikcyjna, odwołuje się do prawdziwych wydarzeń. Artystka powraca na ekranie do czasów szkolnych – była wówczas prześladowana przez rówieśników, co odcisnęło piętno na jej dalszym życiu. Kiedy nadchodzi kolejna rocznica matury, postanawia skonfrontować się z oprawcami, lecz ku swojemu zaskoczeniu odkrywa, że nie została zaproszona na klasowe spotkanie. Film jest rekonstrukcją zjazdu absolwentów z jej udziałem. Ale to dopiero połowa projektu – w drugiej części reżyserka obdzwania byłych kolegów z klasy, a także nagrywa ich reakcje podczas prezentacji filmu. Film brał udział w Międzynarodowym Konkursie Filmy o Sztuce 14. MFF T-Mobile NH. Jury w składzie: Inge de Leeuw, Yael Bartana, Zachary Heinzerling i Wojciech Bąkowski przyznało Zjazdowi absolwentów nagrodę dla najlepszego filmu i 10 tysięcy euro. W uzasadnieniu werdyktu czytamy: „Za skuteczne użycie sztuki jako narzędzia odsłaniającego mechanizmy społecznej opresji”.

Ach gdy tak błądzę / reż. Piotr Bartos, Agata Bartos /
Polska / 2018/ 13′
poniedziałek / godz. 21.30
sala debat

–> Film zrealizowany w Audytorium Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego – zeszłorocznej lokalizacji Przeglądu Sztuki SURVIVAL. Oszczędności w portach na granicy światów widać gołym okiem, gołym uchem słychać niewykwalifikowany personel. Ale nic to, najważniejsze dla wędrowca to światło w szczelinie zobaczyć i się nie przestraszyć.

NAGRODA PUBLICZNOŚCI
DOM DEVELOPMENT WROCŁAW
podczas 16. edycji Przeglądu Sztuki SURVIVAL

Zależy nam na poznaniu opinii naszej publiczności i stworzeniu pola dialogu między artystami a odbiorcami ich prac. Mamy nadzieję, że Nagroda Publiczności Dom Development Wrocław pozwoli zarówno nam, jak i artystom lepiej zrozumieć przestrzenie, w których organizowany jest Przegląd oraz sprawdzić jaki jest odbiór prezentowanych w nich prac.

Konkurs odbędzie się podczas 16. edycji SURVIVALU, która odbędzie się w Pałacu Wallenberg-Pachaly przy ul. Szajnochy 10 we Wrocławiu. W czasie Przeglądu – od 22 do 26 czerwca – będzie można głosować na najciekawszą, według Publiczności, pracę artystyczną. Wystarczy zwiedzić wystawę, a następnie wypełnić formularz konkursowy dostępny w Punkcie Informacyjnym Przeglądu. Głosy będą zbierane przy wyjściu z wystawy. Nagroda Publiczności zostanie wręczona autorowi pracy, która uzyska największa ilością głosów. Fundatorem nagrody jest Dom Development Wrocław.
Zapraszamy do głosowania!

REGULAMIN  (PDF)

Organizator

Patronat

Dofinansowano ze środków

Partnerzy

Patronat medialny

Michał Bieniek – kurator i dyrektor Przeglądu

Anna Kołodziejczyk – kuratorka Przeglądu

Anna Stec – kuratorka Przeglądu

Daniel Brożek – kurator Sceny Dźwiękowej Przeglądu

Ewa Pluta – koordynator programu debat

Małgorzata Sobolewska – menadżerka Przeglądu

Julia Janowska – producentka Przeglądu

Kamila Wróbel – koordynator zespołu PR

Weronika Sowińska – koordynacja wolontariatu i centrum festiwalowego

Marta Dziedziniewicz – sponsoring i wsparcie zespołu kuratorskiego

Karolina Bieniek – członkini zarządu Fundacji, współpraca programowa i merytoryczna

 

SURVIVAL 16. Przegląd Sztuki
Kapitał
22.06 ‒ 26.06.2018

Pałac Wallenberg-Pachalych
ul. Szajnochy 10, Wrocław

Kuratorzy: Michał Bieniek, Anna Kołodziejczyk, Anna Stec
Kurator Sceny Dźwiękowej: Daniel Brożek
Kuratorka projektu PL-DE Kapitał: Iwona Bigos 
Koordynatorka wydarzeń towarzyszących: Ewa Pluta 

Dofinansowano ze środków Gminy Wrocław oraz Fundacji Współpracy Polsko Niemieckiej.

 

 

Sprawdź miejsce na mapie